Dlaczego przedszkole językowe?

Wiek przedszkolny
to najkorzystniejszy okres na naukę języka.

W tym okresie dzieci zdecydowanie swobodniej radzą sobie z opanowaniem systemu fonologicznego, czyli dźwięczności języka. Ich organy wymowy są wciąż plastyczne, dzięki czemu pozwalają na łatwe przyswojenie akcentu, prawidłowej wymowy i intonacji języka obcego. To z kolei pozytywnie oddziałuje na umiejętności rozumienia ze słuchu. Dzieci szybko przyzwyczajają się do brzmienia języka i bez większego wysiłku rozumieją nauczyciela mówiącego np. po angielsku.

Wczesna edukacja języków obcych obok argumentów fizjologicznych, oddziałuje na rozwój intelektualny i psychologiczny. Przede wszystkim wpływa na postęp umysłowy, ćwiczy pamięć i poszerza horyzonty dziecka. Jest to najlepszy okres, by w naszych pociechach wykształcić strategię uczenia się. Dzięki językom obcym kształtujemy w dzieciach jednocześnie ciekawość świata, świadomość kulturową i społeczną.

Nauczanie języka wśród dzieci przedszkolnych odbywa się w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku (co w późniejszym wieku jest często trudne do osiągnięcia).

Dzieci w Bursztynku osłuchują się z językiem angielskim podczas zajęć programowych, czynności higienicznych, ubierania się, itp. Dzieci poznają też kulturę krajów anglojęzycznych, zwyczaje i najważniejsze święta ludzi tam żyjących. Współpracujemy z UMCS i systematycznie gościmy studentów z innych krajów, którzy odwiedzają nasze przedszkole, prowadzą z dziećmi zajęcia oraz zaznajamiają je ze swoim krajem. Nasze przedszkolaki każdego roku biorą udział w festiwalach i olimpiadach z języka angielskiego, a najstarsze dzieci przygotowują na koniec roku przedstawienie w języku angielskim. Nasze działania mają na celu jak największe zaprzyjaźnienie dzieci z innymi językami.

Ze względu na zabawową formę zajęć dzieci są pozytywnie nastawione do angielskiego, który często staje się ich ulubionym przedmiotem. Wzmacnia to motywację wewnętrzną dzieci i gwarantuje lepsze wyniki w dalszej nauce. Dzieci w wieku przedszkolnym nie muszą jeszcze martwić się systemem edukacyjnym i tym, że język obcy jest także przedmiotem w szkole, gdzie czasami ważniejsze są oceny od umiejętności. Dzięki temu można stawiać dzieciom cele ściśle komunikacyjne i pozwolić im uczyć się w bardziej spontaniczny i naturalny sposób.